torsdag 8 mars 2012

varför ska inte alla vara lika jämt?

Idag rä det kvinnodagen.
En dag då vi kvinnor ska firas.
Ähum? WHY? jag gillar fira såsom champange och tårta men det får jag inte idag så jag behöver veta varför vi ska fira dagen.
Jag tycker det är viktigt att  diskussionen  om löne- och villkorsklyftor väcks i samhället. Jag tycker att alla ska vara lika inför alla.  Det är inte en fråga om att vi tjejor ska ha tillgång till någon jävla lyxfil. Vi måste få lika villkor för alla, det är lika mycket för den bruna killen på hörnet som den blonda tjejen med för lite i lön! Killar ska få vara killar, det är inte bara tjejer som ska få lika värde. Vi har en viktig sak i att visa att flickor och pojkar är lika, men varför ska bara tjejer få komma in på killars mark och inte tvärtom? varför ska vi abra ta bort kvinnliga saker och se det som en negativ grej?



--
/Åsa

~Det viktigaste är inte att aldrig falla, utan att kunna resa sig efter varje fall~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Gärna