måndag 9 april 2012

Om ledighet och föräldrskap.

jag är inne och diskuterar på debatt på aftonbladet. Ann Söderlund tycker att det är synd att inte semesterdagrna räcker till loven... typ. och föreslår att vi ska fixa fler uppdateradekollon där man lottas in...

Fy tusan vilken bra idé. då är alla lika inför varandra. Jag tycker det var en bra idé. de flesta andra tycker att Ann är enn hemsk mamma osm inte vill vara med sina barn. osv osv... För det är "bara" att prioritera om. ÄR DET? frågar jag mig då och blir lite arg. Jag kan inte prioritera om. Det är förbannat svårt att välja mellan mat, el och hyra. vad ska man prioritera om för något? Just ja, jag röker ju för det gör alla låginkomsttagare och ensamstående som klagar på ekonomin. nähä, jag har aldrig testat.. hmm.. men då har jag massa onödiga räkningar och har överkonsumerat... jomen visst. kontantkort på mobilen och inga extra tvkanaler. fejkconverse och eldorados kidneybönor. Yes, vi överkonsumerar enormt mycket kapitalistvaror i det här hemmet...

Jag ska egntligen inte klaga.. vi har råd till det vi behöver. dock ej ledighet och semestrar. det finns de som har det värre än mig.

Vi som arbetar inom förskola/skola måste börja se barnen och ge de en bra vistelse även om de endast är lediga typ 3 dagar per år. det är vårt förbannade uppdrag!

SE VÄRLDEN UR ALLAS PERSPEKTIV!


förresten så får man även ge sina barn micromat ibland, rätt ofta i perioder också.
man får låta dem äta godis till frukost ibland
man får bli tokarg när de inte lyssnar

osv.

vi är föräldrar och människor, inte några övermänniskor eller robotar. vi har alla våra fel och brister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Gärna