tisdag 10 maj 2011

politik!

Jag har diskuterat mycket politik av alla de slag i helgen. konstig som man är ;)

Mina åsikter står klara: jag är helt säker på vart mitt hjärta ligger! dock har jag inte tid att ta tag i det där med  att vara aktiv inom mitt parti.

däremot kan jag kritisera andra ;)

Högerblocket som inte tar tag i problemen förän de vällt över, en ungdomsvårdplats kostar ca tio gånger mer än en heltidstjänst för en pedagog per år!
Hur kan man då vara så dum att inte satsa på tio pedagoger som kanske kan stötta ungdommarna så de blir säkra i sig själva och bra sammhällsmedborgare så att de inte gör en jävla massa skit?

diskussionen började med ett par som inte fick ha barnen på förskolan för att mamman var magsjuk och låg helt däckad i några dygn, men trots det fick inte pappan ersättning från fk. Barnen var ju inte sjuka så det fanns ingen anledning ansåg dem. Jag anser att det är väl smartare att ge några hundralappar till den som är smart nog att ta hem barnen och inte smnitta hela avdelningen så att det blir tio till som måste avra hemma och det ksotar en tio gånger mer i utbetalning av VABpengar!
Idioti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Gärna